Animacja 2D jako skuteczne narzędzie reklamy

Czy dwuwymiarowe, nieco bajkowe narzędzie służące do promocji firmy, produktu lub usługi jest odpowiednie dla każdego? To zależy. Jednak dzięki swoim walorom animowane filmy reklamowe rewelacyjnie sprawdzają się jako powszechny nośnik informacji i realizują różne zadania. W tym artykule odpowiadamy, dlaczego animacja 2D jest skutecznym narzędziem promocji i jak ją dobrze przygotować. Sprawdź, co oferuje ten format reklamy.

Wielozadaniowość animowanych materiałów

Ciekawą i dobrze zmontowaną animację 2D można wykorzystać na wiele sposobów. Jeśli jej celem ma być promocja, to materiał może przybrać kilka form:

Co więcej, dzięki temu z powodzeniem sprawdzi się jako reklama w telewizji, kinie lub na miejskich telebimach. Animacje idealnie sprawdzają się również w social mediach. Dwuwymiarowe filmiki często stosowane są jako samouczki w grach, aplikacjach, programach komputerowych czy na stronach internetowych. Pomagają użytkownikowi zrozumieć mechanizmy działania tego medium. Animacje reklamowe to także bardzo ciekawa alternatywa na przykład dla firmowych prezentacji lub informatorów dla pracowników. Ruchome infografiki znacznie lepiej przedstawiają wiadomości niż obraz statyczny.

Angażujący nośnik emocji 

Zdecydowana większość społeczeństwa lubiła w dzieciństwie oglądać bajki. Niezależnie od tego, jaką wartość one przekazywały, niosły ze sobą potężny ładunek emocjonalny i dzięki temu zostały przez odbiorcę bardzo dobrze zapamiętane. Podobnie jest z animacjami 2D. Za pomocą prostych obrazów zaprezentowanych nawet w dziecięcej formule, można w łatwy i oryginalny sposób przyciągnąć uwagę konsumenta i ją zatrzymać na dłużej. Sprytne nawiązanie do beztroskich czasów dodatkowo działa na korzyść firmy – w końcu w każdym dorosłym nadal znajduje się, chociaż cząstka dziecka.

Przepis na sukces

Aby animowany materiał zrealizował swoje zadania, musi być odpowiednio przygotowany i zmontowany. Wybierając doświadczoną agencję reklamową, możesz mieć pewność, że tak się stanie. Przystępując do pracy nad nową animacją 2D zaczynamy od opracowania jej koncepcji, czyli zbieramy najważniejsze informacje, określamy cel materiału oraz grupę jego odbiorców. Następnie przedstawiamy Klientowi gotowe pomysły. Kolejnym etapem jest rozpisanie scenariusza, w którym krok po kroku omawiamy poszczególne sceny, tworzymy storyboardy oraz animatki (uproszczona animacja). Gdy materiały zostaną zaakceptowane, przechodzimy do projektowania animacji, a potem wprawiamy ją w ruch, dopasowując na przykład światło czy dynamikę. Na końcu przystępujemy do postprodukcji, czyli ostatecznego montażu, dodajemy wtedy elementy wizualne i dźwięk. Tak przeprowadzony proces sprawia, że dwuwymiarowe filmy reklamowe spełniają swoje funkcje.

 

Podsumowanie

Proste, szybkie w produkcji i ciekawe animacje 2D mogą zrealizować wiele różnorodnych zadań. Mając ciekawy pomysł i odpowiedniego wykonawcę takie materiały stają się skutecznym narzędziem marketingowym. Jeśli chcesz wyprodukować z nami swój animowany film – zapraszamy do kontaktu. Sprawdź, co możemy dla Ciebie przygotować na stronie GalaktikaFilm.pl.