Budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez film korporacyjny

Rozwój internetu, nowych technologii i portali społecznościowych sprawia, że firmy, aby zostać zauważonymi przez odbiorców, muszą inwestować w działania promocyjne, takie, jak na przykład produkcja filmu o korporacji. To one kształtują pozytywny wizerunek marki, bez którego znacznie ciężej jest pozyskać nowego klienta, a co za tym idzie – trudniej zwiększyć dochody przedsiębiorstwa. W tym artykule wskazujemy, czym jest film korporacyjny oraz co dobrego może przynieść jego wyprodukowanie – zachęcamy do lektury.

Charakterystyka filmu dla firm

Niezależnie od tego, dlaczego przedsiębiorstwo rozważa lub decyduje się na produkcję filmu korporacyjnego, jego głównym celem jest szeroko rozumiane budowanie albo wzmacnianie wizerunku. Materiały reklamowe najczęściej powstają po to, aby zachęcić potencjalnego klienta lub poszukującego pracy kandydata do nawiązania kontaktu z przedstawicielami firmy. Główny nacisk w tego rodzaju narracji kładziony jest na markę, jej wartości, misję czy cele oraz na osoby, które ją tworzą. W materiale często pojawiają się również ujęcia obrazujące potencjał przedsiębiorstwa, a także zakres jego działalności. Można powiedzieć, że filmy korporacyjne są swego rodzaju wizytówką marki, którą warto mieć przy sobie.

Gdzie wykorzystać materiał?

Pomysłów na film o korporacji jest wiele, jednak zanim przystąpi się do tworzenia koncepcji, scenariusza i późniejszej produkcji, należy najpierw zastanowić się, jaki cel ma on realizować i dlaczego powstaje. Najczęściej tego rodzaju materiały tworzy się, aby:

  • odpowiednio zaprezentować firmę na targach branżowych,
  • zachęcić zainteresowanych do składania aplikacji na wolne stanowiska,
  • tworzyć pozytywny wizerunek firmy w sieci oraz na portalach społecznościowych.

Określenie celu jest bardzo istotne, ponieważ film skierowany do potencjalnych klientów lub partnerów biznesowych będzie miał zupełnie inny charakter niż ten, który chcesz zaadresować do osób szukających zatrudnienia. Odmienny będzie też materiał, którego odbiorcami mają być użytkownicy portali społecznościowych. Po tym kroku można dopiero zacząć zastanawiać się nad fabułą i wykonaniem.

Ile to kosztuje?

Czy film korporacyjny promujący firmę musi być kosztowny? I tak i nie. Wszystko zależy bowiem od tego, co chcesz dzięki niemu osiągnąć oraz jakie i ile zasobów potrzebujesz do jego przygotowania. Zdarza się także, że część ujęć może być zrealizowana na przykład na terenie przedsiębiorstwa, a świetnymi aktorami okazują się pracownicy, co znacznie redukuje koszty. Warto jednak pamiętać, że od budżetu o wiele cenniejsza jest inwencja twórcza osób pracujących przy produkcji filmu korporacyjnego. Dlatego zalecamy, aby współpracować z takimi agencjami reklamowymi, które mają w tej dziedzinie duże doświadczenie.

 

Podsumowanie

Zachęcamy przedsiębiorców i pracowników działów marketingu do tworzenia ciekawych filmów korporacyjnych o swojej firmie i osobach w niej zatrudnionych. Dobrze przygotowana realizacja wcale nie musi być droga, aby pozytywnie wpływała na wizerunek przedsiębiorstwa, który jest tak ważny w dzisiejszych czasach. Zdecyduj się na Twój pierwszy materiał filmowy i zobacz, co dobrego się wydarzy.