Filmy korporacyjne cieszą się coraz większym zainteresowaniem.
Wykorzystywane są coraz częściej nie tylko w działaniach marketingowych firm ale również budujących employer branding. Duże korporacje, sektor MSP ale również mniejsze, rodzinne firmy mają coraz większą świadomość, że ciekawie przygotowany film korporacyjny opowiadający o historii firmy, ukazujący zaplecze działalności lub przedstawiający jej wyniki biznesowe, wpływa na większe zaangażowanie odbiorców i buduje relacje, nie tylko w segmencie B2C ale nawet bardziej w sektorze B2B.
Jak więc sprawić aby nasz film korporacyjny był przyjemny w odbiorze dla widza, ale jednocześnie profesjonalny?
Filmy korporacyjne mogą pełnić w przedsiębiorstwie kilka funkcji:
Pomysł na czy scenariusz filmu korporacyjnego musi być dopasowany do grupy docelowej oraz do celu, jaki chcemy osiągnąć poprzez nasz film reklamowy. Inaczej będziemy konstruować przekaz do obecnych partnerów biznesowych, inaczej do potencjalnych inwestorów, a jeszcze inaczej do Konsumentów.
Ci pierwsi zazwyczaj oczekują merytorycznego przekazu, często podpartego twardymi danymi i faktami. Ważne jest aby podkreślić fakt, jak cenimy sobie z nimi ich współpracę i co możemy wspólnie zrealizować aby sukces firmy był jeszcze większy. Jeśli chcemy zdobyć serca inwestorów, oprócz tego co robimy obecnie warto pokazać jakie szanse widzimy na rynku i jaki mamy pomysł na rozwój firmy. Konsumenci, którzy kupują nasze produkty czy korzystają z naszych usług coraz większą uwagę przywiązują do tego jakie wartości reprezentuje nasza firma, jak przebiega łańcuch dostaw, co stoi za jakością. W przekazie do Konsumentów możemy pozwolić sobie na większą swobodę oraz otworzyć się na bardziej kreatywne formy.
Mamy 8 sekund na przyciągnięcie uwagi odbiorcy - zanim okno z naszym filmem korporacyjnym czy filmem reklamowym zostanie zamknięte. To 8 sekund to średni czas skupienia uwagi osoby dorosłej. To oznacza, że najważniejsze i kluczowe jest mocne uderzenie na początku. Coś zaskakującego, duże liczby, może ciekawe ujęcia? Coś co sprawi, że widz nie będzie chciał nerwowo skończyć oglądania, a poczuje lekkie mrowienie na myśl co przed nim. Oczywiście nie oznacza to, że po 8 sekundach możemy pozostawić widza z nieciekawym contentem 😊 Filmy korporacyjne mogą być przygotowane z rozmachem, jak duże produkcje reklamowe.
Przemyślany scenariusz, i wciągająca „fabuła” nawet krótkiego filmu promocyjnego czy też filmu korporacyjnego mogą okazać się kluczem do sukcesu i sprawić, że materiał będzie oglądany z przyjemnością i przekazywany dalej przez naszych widzów. Na etapie koncepcji należy skupić się na głównym przekazie oraz na zastanowieniu się co będzie potrzebne aby ten przekaz idealnie zobrazować. Materiały o firmie, zdjęcia, dodatkowe ujęcia, nieszablonowe filmy z drona, dodatkowe dni zdjęciowe np. na linii produkcyjnej firmy, kamera towarzysząca pracownikom firmy Ten etap pracy powinien angażować zarówno producenta jak i Klienta, pracujmy warsztatowo, dzielmy się pomysłami.
Wykorzystanie filmów korporacyjnych w przedsiębiorstwach może być częścią stałej strategii biznesowej firmy, ale również elementem ad hoc’owych działań promocyjnych. Pamiętajmy, że produkcja filmu korporacyjnego rządzi się jednak takimi samymi prawami jak spoty reklamowe czy firmy promocyjne. Za każdym stoi cel, przemyślana idea, grupa docelowa. Równie ważne są media czy touchpointy gdzie chcemy promować film korporacyjny. Uwzględnienie tych wszystkich elementów jest kluczowe aby przygotować perfekcyjny materiał dla naszych odbiorców.