Filmy promocyjne na platformy społecznościowe - Instagram, Facebook i TikTok

Filmy reklamowe w dzisiejszych czasach pojawiają się w Internecie nie tylko na oficjalnych profilach marek, ale również jako reklamy na Facebooku i innych platformach społecznościowych. Jak stworzyć skuteczny film promocyjny lub spot reklamowy, który dotrze do odbiorców influencerów z Instagrama i TikToka?

Obecnie świat reklamy funkcjonuje na zupełnie innych niż kiedykolwiek zasadach i rządzi się nowymi prawami. Właściwie „rządzą” nim sami klienci, coraz bardziej świadomi, poszukujący informacji w Sieci i wybierający produkty na podstawie poleceń osób, których styl ubioru, odżywiania i życia inspiruje ich i interesuje. To właśnie influencerzy mają ogromny wpływ na rynek reklamy i handlu w Internecie. Influencerami stają się najczęściej osoby z charyzmą, często zajmujące się różnymi dziedzinami sztuki lub muzyki, tworzący filmy tematyczne, robiące wyróżniające się zdjęcia. W dzisiejszym świecie granice między prywatnym życiem, a wizerunkiem wykreowanym na potrzeby reklamy zacierają się. Nie jest już sztuką stworzenie gotowego scenariusza i odegranie roli. Dobry film promocyjny może być obecnie wykonany przy pomocy prywatnego telefonu komórkowego. Jak produkcja filmowa, przyzwyczajona do takich wyzwań, jak filmy i spoty reklamowe może odnaleźć się w opanowanym przez młodzież, bezpośrednim i naturalnym w przekazie Internecie?

Film promocyjny na Facebooka - liczy się pomysł!

Na Facebooku znaleźć można wszystko. Od prywatnych profili, przez udostępniane wiadomości, zabawne filmiki, wydarzenia i profile marek. To właśnie na stronach należących do danych firm warto wstawiać filmy promocyjne. Facebook oferuje możliwość wstawienia krótkiego filmu nawet w zdjęcie w tle, czyli rodzaj banneru umieszczonego na górze strony. Komunikacja oparta na filmach promocyjnych na Facebooku nie powinna być długa, przeciętny użytkownik poświęci kilka sekund na zapoznanie się z filmikiem. Wszelkie filmy promocyjne i spoty reklamowe publikowane na platformie Facebook powinny być więc atrakcyjne wizualnie, zawierać prosty, lecz ciekawy przekaz oraz dość szybko ukazać produkt, na przykład w formie planszy pojawiającej się kilka razy w przebiegu całego fimiku, podobnie jak w realizacji Galaktika Film dla firmy Goplana. Film promocyjny znanego i lubianego wafelka Grześki to idealny przykład tego, jak powinny wyglądać proste spoty reklamowe. Spot reklamowy dla firmy Goplana jest kolorowy, prosty w formie i przekazie, a produkt pojawia się w nim właśnie na wyrazistej planszy. Nowoczesna i atrakcyjna forma filmiku zwraca uwagę i z pewnością wyróżnia się w feedzie na Facebooku.

Filmowanie - Warszawa

Instagram - reklamy w stories

Reklamy w formie filmików na platformie Instagram wyświetlane są głównie w stories, czyli częśći aplikacji umożliwiającej wstawianie krótkich, dwudziesto sekundowych filmików, przeglądanych przez użytkowników po kolei, w sekwencji. Jeśli filmy reklamowe na Instagramie mają trafić do użytkownika i nie zostać przełączone po dwóch sekundach, nie powininny mieć one zbyt intensywnej ścieżki dźwiękowej, ponieważ użytkownicy przeglądający stories mogą nie odebrać dobrze nagłego wybuchu głośnej muzyki pośród kolejnych filmików. Dobrze, by filmy promocyjne na Instagram miał prosty, wyrazisty przekaz, jasną formę i atrakcyjny wygląd, który przyciągnie wzrok i wyróżni się na tle kolejnych reklam pojawiających się w sekwencji stories.

TikTok, czyli zrób to sam

Filmy promocyjne na TikToku tworzone są bezpośrednio przez jego użytkowników we współpracy z markami, tu więc operatorzy i produkcja filmowa nie mają zbyt dużego pola do popisu. Marki za to coraz chętniej udzielają się na tej platformie, z uwagi na to, że pokolenie tak zwanej Generacji Z, ludzi urodzonych po 1995 roku korzysta głównie z TikToka, preferując krótkie, dynamiczne formy przekazu.

Filmy promocyjne oraz spoty reklamowe wstawiane na platformy społecznościowe sprawiają, że strona wizualna firmy zyskuje na jakości, dobrze kojarzy się klientom. Dzięki temu, że w dzisiejszym świecie przekaz wizualny jest jednym z najsilniej działających narzędzi promocji i reklamy, atrakcyjny wizualnie film promocyjny lub animacja reklamowa sprawią, że użytkownicy platform społecznościowych zwrócą uwagę na reklamowany produkt bardziej, niż na inne, na zasadzie skojarzenia z ciekawą, przyjemną w odbiorze reklamą zauważoną podczas korzystania z social mediów.