Filmy wizerunkowe to sposób na przedstawienie się firmy jej odbiorcom. Filmy wizerunkowe są swego rodzaju wizytówką firmy. Produkcja filmowa tego rodzaju może pozwolić firmie na dotarcie do przyszłych pracowników, kontrahentów i klientów korzystających z oferowanych przez nią usług i produktów. Jak powinien wyglądać film wizerunkowy dla firmy i co warto w nim zawrzeć, by zaciekawić widzów?
Filmy i spoty reklamowe, filmy promocyjne oraz animacje reklamowe to dziedziny wprost przedstawiające produkty w sposób sprzedażowy, komunikujące się z widzem językiem marketingowym. Filmy wizerunkowe nie przedstawiają w tak bezpośredni sposób samego produktu, wprowadzają natomiast widzów w opowieść o samej firmie. Film wizerunkowy może opowiadać historię firmy i ukazywać jej sposób działania. Filmy wizerunkowe mogą ukazać fabryki, laboratoria i wytwórnie, w których powstają oferowane przez markę produkty. Jak zaciekawić odbiorcę, przyciągnąć nowych pracowników, ocieplić wizerunek firmy lub przedstawić ją z najlepszej strony potencjalnemu kontrahentowi?
Ciekawym elementem, jaki mogą zawierać filmy wizerunkowe jest “oprowadzanie” widza po siedzibie firmy przez jej właściciela lub pracownika, który opowiada historię marki i przedstawia inne osoby stojące za konkretnymi działami i obowiązkami. Ten motyw sprawdza się zarówno w przypadku, gdy tworzymy film wizerunkowy dla korporacji, jak i dla niewielkiej, rodzinnej firmy. “Ludzka twarz” marki i możliwość zobaczenia, jak funkcjonuje ona “od kuchni” to zwykle gratka dla fana produktów danej firmy, a także możliwość zapoznania się ze stylem pracy marki dla jej potencjalnego pracownika lub kontrahenta.
Chcąc tworzyć dobre filmy wizerunkowe, warto oprzeć cały jego scenariusz o misję i cel działania firmy, niezależnie od tego czy jest to poprawa jakości życia jej odbiorców, kontynuacja rodzinnej, wielopokoleniowej tradycji, czy nowoczesne spojrzenie na znane już rozwiązania. Ciekawa opowieść i historia oraz misja idące za produktami i usługami oferowanymi przez firmę to świetny motyw przewodni, na którym łatwo poprowadzić całe filmy wizerunkowe i ich narrację. O tradycjach firmy opowiadać może jej założyciel lub jego potomek, o innowacjach - pracownik laboratorium lub fabryki, a o misji przewodniej - zadowolony i dobrze przeszkolony pracownik. Prawdziwi pracownicy lub założyciele i właściciele firm przedstawiani w produkcjach takich jak filmy reklamowe i wizerunkowe tworzone dla marek wzbudzają zaufanie i zbliżają odbiorcę do firmy. Podobnie jak prowadzone przez realnych pracowników firmy kanały marki w social mediach, tak film wizerunkowy, ukazując w kontrolowany sposób zaplecze działania firmy sprawia, że staje się ona bliższa klientowi i dobrze kojarzona.
Pozytywny i profesjonalnie, a jednocześnie naturalnie przedstawiony wizerunek firmy zapewni jej pozytywny odbiór u grupy docelowej, dla której filmy wizerunkowe przedstawiające markę są skierowane. Galaktika Film oferuje profesjonalną, kompleksową produkcję filmów wizerunkowych dla firm z różnych dziedzin rynku. Zapraszamy do współpracy!