Jak stworzyć film wizerunkowy dla firmy?

Filmy wizerunkowe to sposób na przedstawienie się firmy jej odbiorcom. Filmy wizerunkowe są swego rodzaju wizytówką firmy. Produkcja filmowa tego rodzaju może pozwolić firmie na dotarcie do przyszłych pracowników, kontrahentów i klientów korzystających z oferowanych przez nią usług i produktów. Jak powinien wyglądać film wizerunkowy dla firmy i co warto w nim zawrzeć, by zaciekawić widzów?

Filmy i spoty reklamowe, filmy promocyjne oraz animacje reklamowe to dziedziny wprost przedstawiające produkty w sposób sprzedażowy, komunikujące się z widzem językiem marketingowym. Filmy wizerunkowe nie przedstawiają w tak bezpośredni sposób samego produktu, wprowadzają natomiast widzów w opowieść o samej firmie. Film wizerunkowy może opowiadać historię firmy i ukazywać jej sposób działania. Filmy wizerunkowe mogą ukazać fabryki, laboratoria i wytwórnie, w których powstają oferowane przez markę produkty. Jak zaciekawić odbiorcę, przyciągnąć nowych pracowników, ocieplić wizerunek firmy lub przedstawić ją z najlepszej strony potencjalnemu kontrahentowi?

Filmy wizerunkowe - ludzka twarz firmy

Ciekawym elementem, jaki mogą zawierać filmy wizerunkowe jest “oprowadzanie” widza po siedzibie firmy przez jej właściciela lub pracownika, który opowiada historię marki i przedstawia inne osoby stojące za konkretnymi działami i obowiązkami. Ten motyw sprawdza się zarówno w przypadku, gdy tworzymy film wizerunkowy dla korporacji, jak i dla niewielkiej, rodzinnej firmy. “Ludzka twarz” marki i możliwość zobaczenia, jak funkcjonuje ona “od kuchni” to zwykle gratka dla fana produktów danej firmy, a także możliwość zapoznania się ze stylem pracy marki dla jej potencjalnego pracownika lub kontrahenta.

Film korporacyjny - Warszawa

Cel i misja motywem przewodnim

Chcąc tworzyć dobre filmy wizerunkowe, warto oprzeć cały jego scenariusz o misję i cel działania firmy, niezależnie od tego czy jest to poprawa jakości życia jej odbiorców, kontynuacja rodzinnej, wielopokoleniowej tradycji, czy nowoczesne spojrzenie na znane już rozwiązania. Ciekawa opowieść i historia oraz misja idące za produktami i usługami oferowanymi przez firmę to świetny motyw przewodni, na którym łatwo poprowadzić całe filmy wizerunkowe i ich narrację. O tradycjach firmy opowiadać może jej założyciel lub jego potomek, o innowacjach - pracownik laboratorium lub fabryki, a o misji przewodniej - zadowolony i dobrze przeszkolony pracownik. Prawdziwi pracownicy lub założyciele i właściciele firm przedstawiani w produkcjach takich jak filmy reklamowe i wizerunkowe tworzone dla marek wzbudzają zaufanie i zbliżają odbiorcę do firmy. Podobnie jak prowadzone przez realnych pracowników firmy kanały marki w social mediach, tak film wizerunkowy, ukazując w kontrolowany sposób zaplecze działania firmy sprawia, że staje się ona bliższa klientowi i dobrze kojarzona.

Pozytywny i profesjonalnie, a jednocześnie naturalnie przedstawiony wizerunek firmy zapewni jej pozytywny odbiór u grupy docelowej, dla której filmy wizerunkowe przedstawiające markę są skierowane. Galaktika Film oferuje profesjonalną, kompleksową produkcję filmów wizerunkowych dla firm z różnych dziedzin rynku. Zapraszamy do współpracy!