Filmy korporacyjne to ciekawy sposób na zareklamowanie działalności firmy i przybliżenie jej klientowi w sposób przystępny i pozbawiony oczywistych chwytów marketingowych. Prawdziwi ludzie, codzienne sytuacje podczas pracy, wnętrze i atmosfera w nim panująca - dzięki tym elementom filmy wizerunkowe pozwalają na przekazanie klientowi misji, realnych celów i stylu pracy w firmie.
Filmy korporacyjne to specyficzny rodzaj filmów wizerunkowych, służących do promocji działalności danej firmy, tworzony w nieco inny i mniej dosłowny sposób, niż typowe filmy reklamowe. Film korporacyjny nie reklamuje działalności firmy wprost, ma za to za zadanie ukazać działanie całej struktury “od środka”: pracowników podczas ich codziennych zajęć, a także wnętrza, stanowiska pracy, maszyny lub inne narzędzia oraz ich praktyczne wykorzystanie. Filmy wizerunkowe mają przybliżyć firmę klientowi, pokazać “od kuchni” jej funkcjonowanie i realnych ludzi stojących za oferowaną przez korporację usługą lub produktem. Film korporacyjny działa podobnie, dotyczy jednak całej korporacji, niesionej przez nią misji, wyznawanych wartości oraz stylu pracy.
Filmy wizerunkowe i korporacyjne stworzyć można właściwie dla każdej marki, od sektora sprzedażowego, przez fabryki, firmy zajmujące się obsługą klienta, aż do branży reklamowej i filmowej, dla której także świetnie sprawdza się tego rodzaju forma promocji. Nie bez powodu filmy reportażowe z backstage realizacji teledysków (zwłaszcza znanych artystów), reklam i produkcji filmowych cieszą się dużą popularnością i są chętnie oglądane przez klientów. Nie chodzi o surowy reportaż, a o naturalne zachowania i ciekawe przedstawienie odbiorcom pracy na planie, a także, analogicznie - w firmie, fabryce czy agencji reklamowej.
Tego rodzaju promocja ociepla wizerunek firmy, ukazuje ją w oczach klienta jako realną strukturę tworzoną przez prawdziwe osoby. Filmy korporacyjne przedstawiają styl, w jakim przebiega praca w danej firmie, otoczenie, w jakim tworzony jest produkt lub w którym świadczona jest usługa. Filmy wizerunkowe dają klientowi możliwość poczucia atmosfery towarzyszącej codziennej pracy osób odpowiedzialnych za daną markę.
Film korporacyjny odgrywa ważną rolę także jako element employer brandingu, czyli przedstawienia firmy jako atrakcyjnej w oczach potencjalnego pracownika. Filmy korporacyjne pokazywane są często na targach pracy, a także w telewizji i w Sieci, towarzysząc ogłoszeniom o poszukiwaniu przez firmę nowych pracowników, rozszerzaniu działalności, lub wspieraniu określonych inicjatyw, na przykład społecznych lub ekologicznych, pozwalając firmie zostać zapamiętaną przez być może przyszłych jej pracowników. Filmy korporacyjne umożliwiają oglądającemu wyobrazić sobie, jak wyglądałaby jego praca w danej firmie, przez co wspomagają proces rekrutacji i zwiększają atrakcyjność firmy dla klienta jak i dla przyszłego pracownika.
Filmy korporacyjne, jak wszystkie inne realizacje, aby wyglądać profesjonalnie, muszą zostać profesjonalnie nagrane. Wysokiej jakości zaplecze techniczne, dobry sprzęt i przygotowany wcześniej scenariusz mają znaczenie przy wszystkich produkcjach filmowych. Amatorskie nagrania, nawet po profesjonalnej postprodukcji nie będą tak dobre, jak filmy korporacyjne, których realizacja przygotowana krok po kroku z należytą starannością, dbałością o jakość i szczegóły.
Tworzenie filmu korporacyjnego należy zacząć od wyznaczenia celu, jaki ma prowadzić całą realizację. Ważny jest przekaz, jaki ma nieść za sobą film. Istotny jest klimat, jakiego oczekuje firma, dla której dana produkcja filmowa będzie realizowana. Inaczej przygotujemy scenariusz, jeśli dotyczyć ma on międzynarodowej firmy zajmującej się finansami, inny będzie on dla nowoczesnej firmy optycznej lub marki fashion, a jeszcze inaczej przedstawimy firmę zajmującą się zdrowym stylem życia i produkcją, na przykład, suplementów diety.
W realizacji filmów wizerunkowych i korporacyjnych ważne jest, by zwrócić uwagę na grupę odbiorców, do których kierowany będzie film wizerunkowy. Filmy korporacyjne i wizerunkowe dzięki odejściu w swojej formie od typowego materiału reklamowego, mają dość swobodną strukturę i dają szerokie spektrum możliwości działania zarówno w kwestii scenariusza, jak i kwestii technicznych - pracy kamery, sposobu obróbki materiału, montażu i dynamiki. Warto jednak pamiętać o wspomnianej grupie docelowej, do której kierowany ma być film, ponieważ dobór zbyt nowoczesnego języka i formy przekazu treści może zniechęcić starszych odbiorców, zbyt poważny, stateczny i chłodny wydźwięk filmu może nie być interesujący dla odbiorców młodych.
Atrakcyjne filmy korporacyjne i wizerunkowe to nie tylko wycieczka z kamerą po fabryce lub biurze i open space, to także ujęcia pracowników, ich emocji, pracy maszyn, obiegu dokumentów, procesu powstawania oferowanych przez firmę produktów itp. Im więcej elementów funkcjonowania firmy ukażą nasze filmy wizerunkowe lub korporacyjne, tym ciekawszy będzie dla odbiorcy ciekawego danej marki.
Chcesz stworzyć profesjonalne filmy korporacyjne dla swojej firmy?
Napisz do nas!