Jak wycenić film eventowy?

Filmy eventowe, jak wszystkie dziedziny usług filmowych rządzą się swoimi prawami. Jak wycenić produkcję takiego filmu, by nie zaniżać cen rynkowych, ani nie mieć poczucia, że zarabia się zbyt mało na dość złożonej, wielogodzinnej pracy? Jak powinien powstawać dobry film eventowy dokumentujący wydarzenie? Czy ma je tylko dokumentować, czy również opowiadać historię?

Cena, jaką możemy zaproponować za wykonanie filmu eventowego zależy od kilku czynników. Najważniejszym z nich jest fakt, że zdjęć z eventu nie da się powtórzyć. Niezależnie od rodzaju dokumentowanych momentów - imprezy prywatnej, filmowego bankietu, czy ślubu i wesela, na filmie pojawią się emocje, uśmiechy i dynamika kontaktów międzyludzkich. Wszystkie te okazje do “złapania” ciekawych ujęć nie są możliwe do odegrania po raz kolejny. Operator kamery na evencie powinien mieć więc wyczucie i dobry zmysł obserwatora, by ciekawie ująć uwiecznianą przez niego imprezę i jej uczestników.

Niepowtarzalne, (bez)cenne momenty

Filmy eventowe tworzone są podczas naprawdę odbywającego się wydarzenia, wymagają więc szybkiego działania z pomocą niezawodnego sprzętu. Chcąc stworzyć profesjonalny film eventowy, musimy zadbać o wysokiej jakości sprzęt wyposażony pojemne karty pamięci nie wymagające częstego zmieniania ich podczas rejestracji wielogodzinnego wydarzenia. Koszt dobrego sprzętu filmowego nie jest niski, a eksploatacja i serwisowanie kamer i aparatów również wymaga nakładów finansowych. Rozwój technologii oraz mediów społecznościowych w ostatnich latach tworzy automatycznie wymaganie uwiecznienia na filmie eventowym uczestników wydarzenia w sposób atrakcyjny, pozytywny i ciekawy również dla postronnego oglądającego. Wszystkie te czynniki sprawiają, że operator musi dwoić się i troić, by osiągnąć oczekiwany efekt podczas “żywego” wydarzenia. A gdyby tak zatrudnić do wykonania filmu eventowego drugiego, a nawet trzeciego operatora?

Filmy eventowe - Warszawa

Co dwie kamery, to nie jedna

Kilka kamer na evencie pozwala ująć więcej momentów przydatnych do wykorzystania później w montażu całego filmu. Wyceniając filmy eventowe warto wziąć pod uwagę dwóch operatorów i ich gaże, jednocześnie informując klienta o podniesieniu przez to atrakcyjności finalnie zmontowanego filmu i pewności “złapania” wszystkich istotnych elementów wydarzenia. Warto poprosić klienta o ramowy plan wydarzenia do przekazania operatorom, aby zwrócili uwagę na to, co będzie działo się w konkretnych godzinach podczas eventu. Drugi, lub nawet trzeci operator na wydarzeniu może obsługiwać drona, który dopełni wizji w kluczowych momentach. Filmy z drona wciąż są uznawane za najbardziej efektowne, świetnie sprawdzają się na dużych, plenerowych wydarzeniach, lub do ukazania z lotu ptaka miejsca, w którym odbywa się event.

Filmy eventowe dla firm

Filmy korporacyjne wykonywane dla dużych firm często zawierają elementy filmów eventowych z ważnych dla danej marki wydarzeń, rozdania nagród, jubileuszy i tym podobnych. Spoty reklamowe firm oraz wszelkie filmy wizerunkowe marek są lepiej przyjmowane, gdy klient widzi “ludzką twarz” firmy, osoby, które stoją za produktem. Filmy eventowe pozwalają ująć pracowników firmy właśnie w taki sposób.

Film eventowy - szybka wycena

Wycena filmu eventowego powinna obejmować ilość godzin pracy na samym evencie oraz czas, jaki zajmie montaż całości, oczekiwaną długość klipu - inaczej wycenimy klip mający docelowo trwać 5 minut, innej ceny warto oczekiwać za dłuższy, pełnometrażowy film. W obecnych czasach większość klientów decyduje się jednak na krótki film zawierający same najważniejsze momenty podczas trwania eventu, jego atmosferę i kluczowe postacie obecne na wydarzeniu. W wycenie należy wziąć pod uwagę koszt ewentualnego wypożyczenia sprzętu, eksploatacji tego posiadanego, oraz środki, które pochłonie dojazd na miejsce.

Galaktika film zapewnia profesjonalną produkcję filmów eventowych od etapu wyceny, poprzez nagranie, aż po montaż i oddanie finalnego produktu na wysokim poziomie.