Pięć zasad tworzenia filmu reklamowego

Dobre, profesjonalnie zrealizowane filmy reklamowe to gwarancja sukcesu firmy, zwiększenie jej rozpoznawalności i sprzedaży oferowanych przez nią usług i produktów. Filmy reklamowe tworzone są na podstawie dobrze znanych zasad, jakich powinna trzymać się produkcja filmowa, by stworzyć realizację mieszczącą się w kanonie, ogólnie przyjętym w środowisku reklamodawców i ich odbiorców. Czy sztywne trzymanie się zasad nie sprawi, że film będzie nudny i powtarzalny? Sprawdźmy, jak tworzyć dobre filmy reklamowe, które zaciekawią odbiorcę, nie będąc jednocześnie sztampą.

Zasady tworzenia określonych form filmowych powstały na przestrzeni lat, zmieniają się one jednak wraz z rozwojem technologii i zwiększeniem możliwości dla twórców - reżyserów, operatorów i artystów tworzących takie realizacje jak filmy reklamowe, spoty reklamowe, filmy promocyjne, czy animacja reklamowa. Niezmienne jednak pozostają podstawowe sposoby kreowania scenariusza filmu reklamowego tak, by zaciekawił on osoby z grupy docelowej, dla której film reklamowy i przedstawiany w nim produkt są przeznaczone.

Zasada pierwsza - ciekawa historia w scenariuszu

Film reklamowy powinien opowiadać ciekawą, zwracającą uwagę widza historię. Może ona odwoływać się do tradycji marki, ale także jej przekazu, misji, historii powstania samego produktu lub całkiem wymyślonej opowieści. Ważne, by zwracała ona uwagę oglądającego i zapadała w pamięć. Opowiedzenie historii w ciągu kilkunastu sekund nie jest łatwe, ale nawet prosta scenka z wystarczającą ilością scenografii, symboliki lub gestów występujących w niej osób potrafi wspaniale pobudzić wyobraźnię, przypomnieć oglądającemu smak soczystych owoców, dotyk miękkiego materiału lub zapach pięknych perfum. Takie działanie na podświadomość oglądającego, podobnie jak określone gesty lub mimika to warstwa psychologiczna - ważna składowa, bez której nie mogą się obyć filmy reklamowe. To właśnie druga zasada tworzenia tego rodzaju produkcji.

Zasada druga - działanie na podświadomość widza

Wcześniej wspomniane oddziaływanie na zmysły, skojarzenia i psychikę widza pojawiają się w filmach reklamowych od lat. Piękne ujęcia produktów spożywczych, bardzo atrakcyjni wizualnie lub właśnie, odwrotnie - przeciętni ludzie “z sąsiedztwa”, jakich ukazują filmy i spoty reklamowe, wpływają na odbiór oferowanego produktu lub usługi zależnie od docelowego odbiorcy i jego preferencji. Tu pojawia się zasada trzecia, czyli dobór przekazu do tak zwanego targetu.

Film korporacyjny - Warszawa

Zasada trzecia - filmy reklamowe dla konkretnych grup docelowych

Na rynku znajdziemy niewiele uniwersalnych produktów. Nawet stosowane przez każdego proszki do prania i płukania tkanin mają wiele wariacji zapachów i stylistyki opakowań, zaprojektowanych tak, aby trafić do różnych, określonych grup docelowych. Podobnie działa to w przypadku innych produktów. Ukierunkowanie stylistyki, w jakiej utrzymany jest film reklamowy pod konkretną modę, preferencje wizualne, stylowe, a nawet muzyczne pomogą trafić w gusta określonych odbiorców produktu lub usługi.

Zasada czwarta - interakcja z widzem i chwytliwe hasło

Dobre filmy reklamowe, spoty reklamowe i filmy promocyjne ukazujące się w social mediach i na kanałach telewizyjnych zwracają uwagę widza o wiele bardziej, gdy zachęcają go do interakcji lub przemyśleń. Pytanie zadane na koniec krótkiego filmu, sformułowana na przykład “A Ty, jaki smak wybierzesz?”, lub “A komu Ty podarujesz nasz produkt?” również działają na skojarzenia widza i powodują u niego przemyślenia, którymi może się podzielić na kanałach social media firmy, pod postem, w którym opublikowany jest dany film reklamowy, lub zadawać to pytanie w formie żartu znajomym. Tak powstają legendarne filmy reklamowe, zapisujące się w pamięci całych pokoleń!

Zasada piąta - profesjonalna realizacja

Dobrze zrealizowany film reklamowy z profesjonalnie dobraną, pasującą do jego klimatu muzyką, dobrym udźwiękowieniem, oświetleniem planu i pracą kamery, jakiej nie powstydziłby się film fabularny lub dobry serial, z pewnością wzbudza zaufanie do reklamowanej marki i zachęca widzów do sprawdzenia jej produktów lub oferowanych usług.

Profesjonalne filmy reklamowe, filmy promocyjne, spoty reklamowe, filmy z drona oraz takie zlecenia jak animacja reklamowa i filmy instruktażowe kompleksowo i z dbałością o szczegóły zrealizuje dla Was Galaktika Film. Zapraszamy do współpracy!